Tarieven en registraties

Tarieven vanaf 1 januari 2018

Therapie Duur Tarief
Fysiotherapie 25 min. € 35,00
Haptotherapie 60 min. € 85,00
Haptonomische zwangerschapsbegeleiding 60 min. € 85,00
Relatietherapie 60 min. € 90,00
Lichaamsgeoriënteerde psychotherapie en EMDR 60 min. € 80,00
Ademtherapie 60 min. € 80,00
Ademsessie 80 min. € 90,00
Holistische massage 50 min. € 70,00

N.B. Tot 24 uur voor uw afspraak kunt u de behandeling kosteloos annuleren. Daarna wordt het volledige bedrag van de behandeling in rekening gebracht.

Vergoeding
Er zijn steeds meer zorgverzekeringen die lichaamsgerichte psychotherapie en/of ademtherapie vergoeden. Als je aanvullend verzekerd bent, vergoeden bijna alle verzekeringen de therapie geheel of gedeeltelijk. Meer informatie over de vergoeding van haptotherapie vindt u op de volgende website: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/haptotherapie. Zie voor vergoedingen lichaamsgerichte psychotherapie en ademtherapie ww.sblp.nl .

Registraties
Wilma Huizinga en Meta Pot zijn lid van de SBLP (Stichting Beroepsorganisatie voor Lichaamsgeoriënteerde (Psycho)Therapie) en zijn aangesloten bij RBCZ (Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg).
Eddy Hendriks en Wendy Steevensz zijn aangesloten bij de VVH (Vereniging Van Haptotherapeuten: www.haptotherapeuten-vvh.nl).
Logo gz-haptotherapeut klein

AGB code praktijk: 04-00568
Eddy Hendriks: AGB hapto: 90-044039, AGB hapto praktijk: 90-053735, VVH-nr. 460A, KvK-nr.: 57236682, BTW: NL85249558B01.
Wilma Huizinga: SBLP: 290662208, RBCZ: 808102R, KvK-nr.: 57236682, AGB-Zorgverl: 90-037456.
Meta Pot: SBLP: 12117306, RBCZ: 808179R, AGB-Praktijk: 90-52574, AGB-Zorgverl: 90-043844.
Janna Lukkezen: AGB-Zorgverl: 07-999881, BIG 49911808894.

Klachtenregeling
Wij als centrum zullen er alles aan doen om klachten te voorkomen. Als u een klacht heeft, dan hopen wij dat u dit samen met de therapeut kan oplossen. Onvrede en klachten ontstaan vaak door gebrekkige communicatie. Rechtstreeks en eerlijk vragen om opheldering helpt veel problemen de wereld uit. Wij voldoen aan de eisen van de Wkkgz (wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg), geregeld bij CAM COOP. Bij klachten volgen wij de volgende procedure:

1. U meldt de klacht aan de zorgverlener, mondeling of telefonisch
2. U omschrijft de klacht en bevestigt die per email: centruminbalans@planet.nl
3. De klacht wordt in behandeling genomen
4. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een bericht over de stand van zaken
5. Binnen 10 dagen zal de klacht worden besproken en afgehandeld.
6. De zorgverlener zal, indien gegrond, uw klacht als leerpunt binnen het centrum doorvoeren.
7. Waar nodig wordt u uitgenodigd voor een gesprek. Wij zullen hierin waar mogelijk met u tot een oplossing komen of een oplossing aandragen.
8. Klachten worden strikt persoonlijk behandeld en maximaal vijf jaar digitaal gearchiveerd binnen ons centrum.
9. Is het probleem te ernstig of durft u uw zorgverlener niet aan te spreken over wat u dwars zit dan is uw volgende stap contact  op te nemen met de beroepsorganisatie. Bij Wilma en Meta is dit de SBLP (www.sblp.nl/). Bij Eddy en Mark de KNGF (www.kngf.nl/) of voor haptotherapie bij Eddy en Wendy de VVH (www.haptotherapeuten-vvh.nl) Beroepsorganisaties zien erop toe dat de aangesloten leden hun beroep overeenkomstig de Code Ethiek en Gedrag uitoefenen.

De beroepsorganisaties verlangen van hun leden onder meer:
– Een afgeronde beroepsopleiding
– Bijscholing en intercollegiale toetsing
– Een verzorgde en goed bereikbare praktijkruimte
– Een goede waarnemingsregeling
– Berichtgeving aan de huisarts indien nodig